Wykaz linii wieloszynowych

Rozstaw szyn (prześwit) podano w milimetrach oraz w stopach (ft.) i calach (in.)

Schemat toru trójszynowego 1067 / 1435 mm (źródło: Wikipedia)

Proponowany tor czteroszynowy 1000 / 1067 / 1435 mm dla kolei afrykańskich (źródło: Wikipedia)

Tabela 3

Rozstaw Przykłady
mm ft. in. in.
600 / 750 1′11⅝″ / 2′5½″ 23⅝″ / 29½″ Polska (KWK „Kazimierz Juliusz”, zdjęcie tutaj)
750 / 1435 2′5½″ / 4′8½″ 29½″ / 56½″ Polska (kilka odcinków, w tym koleje Krotoszyńska w Pleszewie i Sochaczewska, w latach 1948–1955 odcinek Malbork – Kałdowo, do 1945 odcinek Sławieńskiej KP: Jacinki – Polanów)
760 / 1435 2′5⅞″ / 4′8½″ 29⅞″ / 56½″ Czechy (Jindřichův Hradec)
762 / 1000 2′6″ / 3′3⅜″ 30″ / 39⅜″ Indie (Serai Sugar Works, Uttar Pradesh, lokom. 1000 mm ciągnie wagony 762 mm)
914 / 1600 3′ / 5′3″ 36″ / 63″ Irlandia (Derry, w przeszłości)
1000 / 1435 3′3⅜″ / 4′8½″ 39⅜″ / 56½″ Polska (Stargard Szczeciński, do 1945 odcinek Gryfickiej KD: Rokita – Czarnogłowy), Czechy (tramwaje w mieście Liberec), Francja (St Valery – Noyelles), Grecja (23), Niemcy (jedna z linii tramwajowych w Stuttgarcie), Szwajcaria, Tunezja (10), Wietnam (308)
1000 / 1600 3′3⅜″ / 5′3″ 39⅜″ / 63″ Brazylia (396)
1000 / 1676 3′3⅜″ / 5′6″ 39⅜″ / 66″ Indie (np. Madras Beach – Royapuram)
1067 / 1435 3′6″ / 4′8½″ 42″ / 56½″ Australia (m.in. Perth – Northam; łącznie 213), Japonia
1067 / 1600 3′6″ / 5′3″ 42″ / 63″ Australia (Tasmania)
1067 / 1435 / 1600 3′6″ / 4′8½″ / 5′3″ 42″ / 56½″ / 63″ Australia (do lat 80-tych: Gladstone; Peterborough; Port Pirie)
1435 / 1520 4′8½″ / 4′11⅞″ 56½″ / 59⅞″ Polska (krótki odcinek), Korea Płn. (240)
1435 / 1668 4′8½″ / 5′5⅝″ 56½″ / 65⅝″ Hiszpania
1435 / 2140 4′8½″ / 7′¼″ 56½″ / 84¼″ WB (GWR w końcowej fazie istnienia)

Uwaga: średniki w nawiasach oddzielają poszczególne linie, przecinki oddzielają informacje odnoszące się do jednej linii. Liczby oznaczają długości eksploatowanych odcinków w kilometrach według najnowszych dostępnych danych.