Minecraft
Środowisko, część 2
W wersji 1.7 dodano po raz pierwszy także odmiany (modyfikacje) wielu biomów. Jeśli dany biom ma numer n, to jego odmiana ma numer n + 128. Obecnie nie ma modyfikacji nr 128, 135–139, 141–148, 150, 152–155.
- Preria słonecznikowa (Sunflower Plains, 129) – odmiana równin (1), na której rosną słoneczniki. Jest to jedyne miejsce, gdzie można spotkać te rośliny. Często biom ten zajmuje bardzo mały obszar.
- Pustynia z oazami (Desert M, 130) – odmiana pustyni (2) z oczkami wodnymi i rosnącą na ich brzegach trzciną cukrową. Do wersji 1.5.2 włącznie takie niewielkie zbiorniki wodne powstawały na każdej pustyni.
- Wysokie góry z turniami (Extreme Hills M, 131) – odmiana wysokich gór (3) cechująca się wyższymi szczytami sięgającymi chmur. Turnie zbudowane są głównie ze żwiru, występuje tu tylko niewielka ilość gleby porośniętej niską trawą. Rosną tu nieliczne świerki.
- Kwietny las (Flower Forest, 132) – odmiana lasu (4) z mniejszą ilością niższych drzew i dużą ilością kwiatów, jak tulipan, lilak, piwonia, houstonia błękitna, jastrun, czosnek, krzew róży, mak.
- Tajga górska (Taiga M, 133) – odmiana bezśnieżnej tajgi (5) porastającej wysokie góry.
- Mokradła pagórkowate (Swampland M, 134) – odmiana mokradeł (6) z pagórkami i bardziej zieloną trawą.
- Tundra lodowa (Ice Plains Spikes, 140) – odmiana tundry (12) z iglicami paku lodowego (który jest nowo dodanym rodzajem bloku). Iglice (stalagmity) osiągają wysokość kilku bloków, ale niektóre mogą być znacznie wyższe. Pak jest nieprzezroczysty i nie topnieje, podobnie jak lód może być pozyskiwany tylko przy pomocy narzędzia z zaklęciem jedwabnego dotyku. W tym biomie występuje też śnieg i bloki śniegu. Z rzadka spotykamy zamarznięte jeziora wypełnione pakiem lodowym.
- Dżungla górzysta (Jungle M, 149) – odmiana dżungli (21) porastającej wysokie góry, z jeszcze gęstszym listowiem drzew. Biom ten zużywa bardzo dużo zasobów komputera!
- Skraj dżungli górzystej (Jungle Edge M, 151) – zapewne jeden z najrzadszych biomów. Jest to górzysta wersja skraju dżungli (23), z bardzo małą ilością lub bez wysokich drzew.
- Wysoka brzezina (Birch Forest M, 155) – rzadka odmiana brzeziny (27) porośnięta drzewami wyższymi niż zwykle.
- Puszcza górzysta (Roofed Forest M, 157) – górzysta odmiana puszczy (29) ze stromymi urwiskami.
- Śnieżna tajga górska (Cold Taiga M, 158) – bardzo rzadka odmiana śnieżnej tajgi (30) porastającej wysokie góry.
- Mega tajga świerkowa (Mega Spruce Taiga, 160) – odmiana mega tajgi (32) z dużą ilością małych świerków. Rzadsze duże drzewa wyglądają jak powiększone świerki, a nie jak drzewa zwykłej mega tajgi.
- Zalesione góry z turniami (Extreme Hills+ M, 162) – odmiana zalesionych gór (34) z dużą ilością żwiru.
- Sawanna górzysta (Savanna M, 163) – odmiana sawanny (35) często z olbrzymimi górami sięgającymi wysoko ponad chmury, aż do granicy wysokości świata, bez używania typu AMPLIFIED. Zdarzają się „latające wyspy”. Góry te stanowią krater wulkaniczny, porośnięty sawanną. Występują miejsca, gdzie na ziemi nie wyrasta trawa (jak w mega tajdze).
- Gliniane ostańce (Mesa Bryce, 165) – rzadka odmiana glinianych gór (37), cechująca się nisko położonym terenem przypominającym pustynię oraz wysokimi, wąskimi kolumnami zbudowanymi z utwardzonej gliny. Przypomina rzeczywiście istniejący park narodowy Bryce’a w USA.
Modyfikacje wzgórz i płaskowzgórzy mają cechy charakterystyczne takie jak modyfikacje odpowiednich biomów:
- Wzgórza:
- porośnięte wysoką brzeziną (Birch Forest Hills M, 156, modyfikacja biomu 28)
,
- porośnięte mega tajgą świerkową (Mega Spruce Taiga Hills, 161, modyfikacja biomu 33).
- Płaskowzgórza:
- sawannowe górzyste (Savanna Plateau M, 164, modyfikacja biomu 36)
,
- stromych gór glinianych z lasem (Mesa Plateau F M, 166, modyfikacja biomu 38)
,
- stromych gór glinianych (Mesa Plateau M, 167, modyfikacja biomu 39)
.
W grze Minecraft oprócz normalnego świata (Overworld) istnieją także światy równoległe, do których można przedostać się przy pomocy specjalnych portali. Obecnie są to Piekło (Nether) i Kres (End lub Ender), planowane jest dodanie Nieba; światy te otoczone są Pustką (w której postać ginie). Istnieją ponadto modyfikacje gry, które mają takie inne światy równoległe. Światy równoległe nie są zróżnicowane na biomy (ale stanowią swoje własne biomy).
- Piekło (8) – w terminologii angielskiej nazwą biomu jest Hell, podczas gdy świat nazywa się Nether. Nie jest tu możliwe występowanie wody, powszechna jest natomiast lawa, tworząca zbiorniki na poziomie 31, i poruszająca się szybciej niż w normalnym świecie. Skała macierzysta występuje nie tylko na czterech najniższych poziomach (uniemożliwiając zejście na poziom 0), ale także na czterech poziomach najwyższych, do wysokości 127, poza którą postać nie może się normalnie przedostać. Zamiast zwykłej ziemi występuje specjalna, palna skała piekielna, netherrack. Tylko w piekle spotkać można też kamień świecący, glowstone, będący obok lawy jedynym naturalnym źródłem światła w tym biomie. Poza tym w podłożu spotyka się także kwarc, specjalny piasek dusz (soul sand) oraz cegły piekielne (nether bricks); występuje też żwir, powszechny w zwykłym świecie. Można tu napotkać piekielne fortece. W piekle rosną grzyby i piekielne brodawki. Żyją tu neutralnie nastawione stworzenia: świnioludzie zombie (zombie pigmen), bardzo rzadko spotykane też w normalnym świecie (namnażają się blisko portali do piekła albo też powstają ze świń trafionych piorunem). Inne istoty są wrogie: upiory (ghasts), płomienie (blazes), kostki magmy (magma cubes) i czarne szkielety (wither skeletons).
- Kres (9) – nazwą biomu jest Sky, świat nazywa się The End. Ma postać dużej latającej wyspy. W podłożu występuje tylko specjalny kamień kresu (end stone) i obsydian tworzący obsydianowe wieże z kryształami enderu na szczycie, a jedynymi istotami, które można tu napotkać, są licznie występujące endermany, oraz smok. Zabicie smoka sprawia, że osiągnięty zostaje ostateczny cel rozgrywki, choć później postać może wrócić do normalnego świata i kontynuować rozgrywkę (a także robić wycieczki przez portal do kresu, gdzie nie napotka się już więcej smoka). W podłożu kresu nie ma skały macierzystej, dlatego wszystko, co spadnie z latającej wyspy kresu, trafia do Pustki.
Wersja z dnia 2013-09-17
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL